Овогодишњи „Дани Вука Караџића у Чачкуˮ почели су предавањем „Улога књижевног текста у развоју инклузивних вредности”, које је одржано 1. новембра у Градској библиотеци „Владислав Петковић Дис”. Удружење „Чувари дела Вука Караџића” организује другу по реду културно-образовну манифестацију која се одвија у различитим чачанским установама културе. Оливера Крупеж је у уводном делу програма у име Удружења захвалила градској управи и установама које су омогућиле реализовање програмских активности које трају до 6. новембра.
![DSC_0004-1](https://cacak-dis.rs/wp-content/uploads/2022/11/DSC_0004-1-scaled.jpg)
Заменик градоначелника Чачка Владан Милић се обратио посетиоцима нагласивши да ће рад Удружења и убудуће бити подржан, пре свега кроз повећање средстава за њихове активности у наредној години, јер су досадашњим радом потврдили да то и заслужују. Манифестацију је отворио директор чачанске Библиотеке Богдан Трифуновић и подсетио на природну повезаност ове установе са Вуковом мисијом. Он је пожелео успешан рад учесницима програма током наредних дана и рекао да је Библиотека ту да подржи овакве активности које се тичу очувања нашег језика, ћириличког писма и очувањем националног идентитета.
![DSC_0023](https://cacak-dis.rs/wp-content/uploads/2022/11/DSC_0023-scaled.jpg)
Након официјелног дела уследило је предавање професора са Филозофског факултета у Нишу Данијеле Поповић Николић и Снежане Божић на тему улоге наставе књижевности у процесу инклузије. Суштина њиховог излагања тицала се методе формирања и функционалности инклузивног система, као и утицаја књижевног дела на друштвени и појединачни план. Указујући на категорије специјалних образовних потреба, гошће су подсетиле присутне на васпитне циљеве наставе, емпатијско-етички модел читања и подстицање друштва на сарадњу. Изнети су критеријуми за избор и предлози књижевних текстова које би требало да се користе у инклузивном процесу. Један од закључака предавања је да је улога књижевности веома важна у развоју инклузивних вредности с обзиром на широк дијапазон тема и мотива које књижевност покрива.