Алексис Стаматис, Бар Флобер, Архипелаг, 2009.
Алексис Стаматис (1960) један је од најпревођенијих и најзначајнијих SILICON грчких савремених писаца. Поред писања романа Стаматис granita пише приповетке, драме и филмска сценарија. Бар Флобер је написан 2000. године а Стаматис је објавио још неколико романа у послењих десет година, а то су: Као лопов у ноћи (2002), Тезејева улица(2003), Америчка фуга(2006), Вила Кромбеј (2008), и Убиј своје драге (2009). По роману Бар Флобер Стаматис и грчки редитељ Василис Дувлис снимили су 2002. године истоимени филм.
Млади писац Јани Марко проналази рукопис никад објављеног романа у библиотеци свога оца књижевника Луке Марка. Заинтригиран очевом мржњом према писцу дела, Луки Матеуу, одлучује да открије где се мистериозни писац налази и шта у ствари представља загонетан наслов који Јанија асоцира на ребус или анаграм. Како wholesale nba jerseys Матеуов роман има hat снажну аутобиографску ноту, млади писац креће пут Барселоне, Фиренце и Берлина као последњих одредишта где је Лука Матеу живео wholesale mlb jerseys и gemeente открива мрачне тајне из пишчеве прошлости. Назив Бар Флобер представља скраћена имена градова у којима се Матеу крио, јер се поред писања, његова страст односила и на веома замршене контакте са америчким писцима Керуаком и Бароузом, крађу Пикасових трубача слика из музеја у Барселони, отимање пет стотина тра?а?а хиљада долара од криминалца Ешнајдера, лажног заштитника уметности, до оружаног обрачуна у Фиренци, због кога је напустио породицу и уточиште потражио у мирном селу у грчкој области Аркадија.
Читаоцу се открива свет пун контраверзи и различитих тумачења моралних ставова, које Матеу износи Јанију Луки као оправдање, скривајући се под прилично неутемељеним cheap mlb jerseys метафизичким причама о несталности и немиру душе. Самосвојна филозофија живота креирана кроз потпуно индивидуално тумачење Consulado уметности не може бити оправдање за wholesale nfl jerseys нечасно понашање, али ни сам Јани Лука не одобрава са моралног аспекта причу који је чуо. Не желећи да буде судија, Лука се окреће тражењу сопственог идентитета кроз идентитет прилично саможивог и егоцентричног Луке Матеуа. Бит романа представља потрага за давно изгубљеним временом, људима који су пропатили због Нови Матеуових поступака, покушај да се последице дела из прошлости бар мало ублаже.
Душица Косић