Ново доба очекује да школске библиотеке буду банке знања, информација, мултимедијални центри који су на услузи ђацима, али и професорима у образовном систему. Српска пракса далеко је од овог модела. Библиотеке не располажу са довољно простора, немају читаонице, књижни фонд је нефункционалан и неатрактиван за ђаке, на интернету мало школа дало је својим библиотекама места, а статус школског библиотекара лоше је дефинисан и још горе примењен. Све то као резултат има да сваке школске године Матична служба Градске библиотеке „Владислав Петковић Дис“ региструје тридесетак нових „библиотекара“ које треба да „уведе“ у струку.
Нажалост, у појединим школама Моравичког округа за рад у библиотеци опредељено је по пет и више радника са 10, 15, 20 и више процената радног времена, што реално нема много ефеката. Тек када библиотека буде срце школе, што годинама заговара Градска библиотека, могу се очекивати прави резултати и видеће се добит за ученичку популацију.
Истрајавајући у жељи да део стваралачке, професионалне и културне енергије пренесе на школске библиотекаре, Градска библиотека организовала је у суботу, 8. децембра 2012. године, традиционалан децембарски семинар. Окупљање библиотекара основних и средњих школа, као и библиотекара општинских библиотека Моравичког округа одржано је у Гимназији у Чачку, а присуствовало је 46 библиотекара из ивањичке, лучанске, горњомилановачке и чачанске општине. Одржавање петог по реду семинара помогло је финансијски Министарство за културу кроз годишње суфинансирање рада матичне службе.
Добродошлицу библиотекарима из Моравичког округа пожелела је Даница Оташевић, директор Градске библиотеке, која је потом говорила о облицима и значају креативног рада у школским библиотекама као и о примерима добре праксе у раду са најмлађима у чачанској библиотеци. Истовремено препоручено је библиотекарима из матичних школа да редовно у својим плановима имају посете издвојеним одељењима и да ови ученици не смеју да буду запостављени у образовно-васпитном раду.
Актуелно стање у школским библиотекама у Округу, као и могућности унапређења њиховог рада предочила је Данијела Ковачевић Микић, просветни саветник за српски језик у Школској управи у Чачку. У светлу новог правилника за рад у библиотеци, једва петина запослених испуњава тражене критеријуме. А проблеми нису само у кадровима, већ и у генералном месту библиотеке у школи. Резови без компромиса морају се направити ако се жели успех, истакла је просвертни саветник Данијела Микић.
Позитивна искуства у раду са најмлађима у школским библиотекама у Срему пренела је Весна Петровић, библиотекар-саветник у Библиотеци „Глигорије Возаревић“ из Сремске Митровице, излагањем на тему „Библиотека као креативни кутак школе“. Дубравка Илић, виши библиотекар Матичне службе чачанске библиотеке, говорила је о физичкој обради и ревизији књижног фонда.
Гостујући предавач на семинару Ана Савић из Одељења каталогизације монографских публикација у Народној библиотеци Србије у Београду, одржала је предавање на тему „Каталогизација монографских публикација и значај алфабетског каталога у школским библиотекама“.
Излагање Богдана Трифуновића, вишег библиотекара чачанске библиотеке, на тему „Интернет извори за школске библиотекаре у Србији“, представљало је новину у односу на програме досадашњих семинара и изазвало je велико интересовање школских библиотекара. Трифуновић је указао на сајтове који могу користити библиотекарима за образовање, истакао добре примере неколико школа које користе нове технологије (Доња Трепча, ОШ „Др Драгиша Мишовић“, ОШ „Милица Павловић“…) и практично показао модел израде школског сајта који могу сами библиотекари у сарадњи са ученицима да поставе и ажурирају.
Окупљање је завршено поделом потврда о присуству семинару, којима су школски библиотекари допунили своје радне биографије.