Ђорђо Фалети је тренутно најпознатији италијански писац. Његова дела „Ја убијам“, и „Ја сам Бог“, су постали светски бестселери. Напети трилери са комплексним, маестрално психолошки обрађеним ликовима, освојили су читаоце широм света. У свом последњем остварењу, „Три чина и два полувремена“, за разлику од досадашњих романа, Фалети се окреће свом непосредном окружењу, аутор не жели да се заустави на једнообразном жанру који га је прославио. Радња се не одвија у Америци и не личи на познате америчке филмове, већ је базирана на породичној драми у једном провинцијском градићу Италије.
Прича је позната и блиска свакоме, сукоб родитеља и детета, оца и сина, побуна једне младости против разума старости. Фалети је описао са огољеним, и на махове суровим реализмом свакодневницу једног италијанског градића, друштво и менталитет провинције, средину која му је и више него позната. Писац је оживео сваку личност на себи својствен начин. Оне су нам истог тренутка пред очима, њихове карактерне црте су нам помало заверенички откривене по тону гласа, покретима, једноставним детаљима које одају нечију душу. Ликове препознајемо из сопствене околине, они који су успели и они који се никада неће подићи из блата. Завист сиромашних се супротставља борби за опстанак и презиру богатих.
Свет фудбала, опсесија свих Италијана, у средишту је радње. Друголигашки клуб представља микрокосмос италијанског друштва – корупција, мафија, породица, издаја фудбалера, оданост и наивност навијача. Све оно што се дешава у сваком фудбалском клубу данашњице у коме споредну улогу имају преданост и таленат играча, племенитост спортског надметања, а пресудну, људи из сенке који управљају резултатима утакмица и животима фудбалера. Фалети по свом обичају држи читаоца у напетости до краја, али на основима емотивне тензије, где су сувишни ефекти масовних убистава и реке крви. Она се базира на најосновнијим људским емоцијама, љубави оца према сину и његовим напорима да га спасе од сопствених грешака почињених у младости. Главни протагониста, Силвано, у временском оквиру једног недељног поподнева, доноси пресудну животну одлуку, напушта улогу пасивног и немоћног посматрача, и покушава на све начине да преокрене точак судбине. Истовремено, он врши рекапитулацију свог живота. Сви избори које је направио, грешке и успеси, малобројни и краткотрајни тренуци среће, садашњост и прошлост, преплићу се у његовим мислима. Читалац се поистовећује са овим бившим боксером и некадашњим затвореником, преноси се у потпуности у његов ток мисли и корача корацима главног лика кроз улице његовог родног града, на традиционалну недељну утакмицу локалног тима, где ће се одлучити судбина његовог сина.
Горчина једног живота на заласку, кајања из прошлости и безнађе будућности, чине ово дело стварнијим и приступачнијим од претходних остварења аутора. Ђорђо Фалети се далеко више отвара својим читаоцима. Он нам приказује сопствено виђење стварности садашњице у Италији, нуди нам реалност своје непосредне околине, пушта нас у свој свет и упознаје нас са својим личним опсесијама.
Јована Мечанин